V torek, 10. decembra 2024, smo na Fakulteti za varstvo okolja v Velenju gostili dijake zaključnega letnika programa okoljevarstveni tehnik Srednje šole za gradbeništvo in varstvo okolja na Šolskem centru Celje.
Dijaki so se seznanili s širokim področjem varstva okolja, spoznali prostore in delo na fakulteti. V manjših skupinah so se udeležili treh delavnic, kjer so podrobneje spoznali posamezno področje, preverili znanje v zanimivih kvizih in se za trenutek prelevili v prave raziskovalce.
V računalniški učilnici so dijaki spoznali način priprave izračunov vplivov na okolje in pomen ogljičnega odtisa v gospodarstvu. Izračunali so ogljični odtis preprostega izdelka in ugotovili, kateri njegovi sestavni deli in procesi najbolj obremenijo okolje. Na koncu so poiskali tudi rešitve za zmanjšanje vplivov na okolje, ne da bi poslabšali funkcionalnost izdelka.
V laboratorijski delavnici Cvetenje jezer smo dijakom predstavili cianobakterije in njihovo vlogo v okolju. Poudarili smo njihov ključni pomen pri nastanku življenja, kot ga poznamo danes. Hkrati pa smo opozorili tudi na tveganja množičnega razraščanja teh organizmov in proizvodnje toksinov, ki lahko ogrozijo vodne ekosisteme in zdravje ljudi. Dijaki so pod mikroskopom opazovali cvetenje cianobakterij, spoznali metode spremljanja teh organizmov na terenu skupaj z drugimi bioindikatorskimi organizmi, ki se uporabljajo pri vrednotenju ekološkega stanja voda skladno z Vodno direktivo.
V sklopu interaktivne delavnice Uporaba kamer za spremljanje prostoživečih živali so se dijaki spoznali z delovanjem fotopasti, njihovo uporabo, protokolom postavitve ter obdelavo pridobljenih fotografij in podatkov. Sledil je praktični prikazu postavitve, kjer so lahko preizkusili svoje spretnosti pri nameščanju kamere na drevo. Nadaljevali smo s spoznavanjem okostij različnih domorodnih vrst živali (divji prašič, srnjad, gams,..), pri čemer so se naučili prepoznavati ključne lastnosti, na podlagi katerih lahko ločimo spol in starost osebkov. Delavnico smo zaključili s kvizom tekmovalnega značaja – dijaki so se razdelili v ločeni skupini, ki sta se pomerili v poznavanju različnih vrst prostoživečih živali na podlagi njihovih iztrebkov, sledi in fotografij.
Dijakom smo tako predali zavedanje, da lahko okolje varujemo le z ZNANJEM. Mladi in njihovi mentorji se zavedajo, da lahko z majhnimi koraki prispevamo k velikim spremembam.